vickeviran

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Godmiddag :-)

Av Vicke Viran - 3 december 2010 12:14

Godmiddag! Tidig morgon och greja med det som skulle grejas med idag. Nu är det städning som gäller hela dagen. Är lite seg i bollen då jag hade så svårt att somna inatt. Rätt gott ändå att komma upp i tid så man inte vänder dygnet totalt och kanske kommer i säng tidigt ikväll. Ska nog läsa min nya bok oxå som jag började på lite smått igår. Den heter "Lyckan, kärleken och meningen med livet" Är en verklighets baserad bok av Elisabeth Gilbert. Killen i affären tror det är en filmatisering av boken som nu går på bio. Kan nog stämma för på framsidan av boken är det bilder på självaste Julia Roberts. Då måste den nästan vara bra för hon, tycker jag, gör bara bra filmer och om jag får säga det själv så är oftast böckerna bättre än filmerna många gånger. Glömmer aldrig när jag läste "När lammen tystnar" Jag var livrädd på nätterna men kunde ändå inte sluta läsa. När jag sen skulle se filmen hade jag förväntat mig det värsta, att inte kunna sova på veckor men inte då, filmen var ingenting jämför med boken, så mycket som fattades. Upplevt det några gånger nu och hoppas mig få samma upplevelse nu :-) Denna typ av bok är ju av en helt annan typ. Handlar om en kvinnas väg mot ett lyckligare liv som ger sig ut på en resa i ett år för att rannsaka sig själv, sitt inre. Man kan ju hoppas att man kan få lite tips på vägen och göra en sådan resa inom sig själv fast inom Göteborgs gränser då ;-) haha. Nä nu måste jag fortsätta här, bara babblar på. Over and out!

 
 
marika

marika

3 december 2010 13:13

hejsan..din blogg verkar vara intressant/ du då :). Tror jag ska börja följa din, om man får?! Fin layout du har...hur tusan får man den så fin? kramar marika

http://karlektilllucas.bloggplatsen.se

Vicke Viran

3 december 2010 13:40

Hej :-) Vad roligt att du tycker det, blev jätte glad. Kan inget själv om hur man fixar till sidan, en vän som gjort det. Kan gärna fråga henne om hon kan hjälpa dig med om du vill? Vet hon hjälper till ibland. Roligt att du vill följa mig, följer gärna dig oxå. Kram. Ps går inte att kommentera dina inlägg på din blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicke Viran - 6 januari 2011 13:09

Oj oj oj vad snö det kommer. Tänk att Göteborg får uppleva det. Känns nästan konstigt. De sista åren har vi haft regält med snö :-) Jag älskar det! Har gått ner tre kilo bara de sista dagarna genom att pölsat runt i snön med hunden. Bra träning det d...

Av Vicke Viran - 3 januari 2011 22:00

Myskväll med Hjärtat ikväll blev det. Lite Tacos, glass och Cola    Storkillen ville åka till Mormor så vi fick lite ensamtid tillsammans, härligt! Det behövde vi      Har ju bara bloggat via mobilen innan och där finns inte alla funktioner som d...

Av Vicke Viran - 3 januari 2011 14:06

Nu måste jag skärpa till mig. Har ju inte skrivit på länge nu. Ren lathet och kanske lite brist på behov. Så ska det ju inte vara ju. Vill ju hålla igång bloggen och mitt skrivande oavsett hur situation och liv ser ut. Mycket har hänt och jag vet int...

Av Vicke Viran - 27 december 2010 04:55

Varit lite tyst från mig några dagar nu. Haft det jätte bra. Jag är lycklig och. "vi" är ett par igen. Känns underbart. Har mycket att berätta och ska försöka skriva ikapp imorgon. Hoppas alla haft en bra jul. Vi hörs snart :-) ...

Av Vicke Viran - 23 december 2010 12:44

Då ska man in igen. Var riktigt trevligt igår men hittade inte mycket tyvärr. Hoppas på bättre tur idag. God jul på er! Kram...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hur mycket är klockan?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards