vickeviran

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Vicke Viran - 10 december 2010 21:46

Oj oj oj. Kyla, tights och reumatism går inte ihop. Fick ju inte på mig mina jeans då knäna är så Svullna. Man tager vad man haver. Skall ju inte vara ute, åker direkt till hjärtat. Blev lite sent då jag väntade på vännen med värktabletterna och att en maskin tvätt skulle bli klar. Var ju tvungen att tvätta tightsen jag haft på mig hela veckan. Nu sitter jag på en varm buss iallafall. Sen när jag kommer fram måste jag gå på en promenad med hunden som väntar på mig. Sen tänker jag krypa ner bredvid sjuklingen och se en film. Saw 5 tror jag det är jag är på nu. Måste se klart hela serien av filmerna innan jag ser den som går på bio :-) Mysigt att umgås lite med hjärtat oxå trots omständigheterna. Vet vad många tänker nu, att jag inte ska utsätta mig för det, att det är för tidigt osv men det struntar jag i. Jag mår bra av att ha honom i mitt liv oavsett vilket sätt. Så det så ;-)

Av Vicke Viran - 10 december 2010 16:20

Idag satt jag och surfade runt på lite olika Blogga så fann jag en som nöp fast i mig direkt. En helt otrolig berättelse om en mans överlevnad genom livet. Skulle vilja att fler av er går in dit, går tillbaka till början och börjar läsa. Ni lär inte ångra er. Det är människor som honom genom sitt livsöde ger en extra styrka att klara sitt eget. Här är den http://stataren.bloggplatsen.se/

Av Vicke Viran - 10 december 2010 14:43

På Måndag har jag fått tid på mottagningen jag ska gå på framöver. Lilla Vicky ska börja i terapi :-) Har haft lite svårt för det där då jag prövat en gång tidigare för en massa år sen och fick en jätte dålig erfarenhet av det. Inte riktigt kunnat tro på det efter det. Jag har velat ha lite Dr Phil liknande men inte riktigt hittat vad jag sökt. Hursom helst så har jag gett mig fasen på att ge detta en chans. Vill bli av med mina hjärnspöken en gång för alla, åtminstone lära mig leva och handskas med dem på rätt sätt. Har varit med om så mycket i mitt liv som jag aldrig kunnat styra över så det är inte konstigt att man lider av ångest och depressioner då och då. Tycker jag klarat mig ganska bra trots allt. Finns folk som har det mycket mycket värre. Men nu jäklar ska vi ta tag i detta. Lär bli jobbigt men men, det är väl det som är meningen, efter regn kommer solsken :-) Mina barn har rätt till en gladare mamma även om de många gånger inte märker något på mig. Man har blivit expert på att lägga masken på genom åren. Tänk förr, bara några år tillbaka, då visste jag inte ens hur man beklagade sig. Gick omkring som en mussla. Sån är jag inte idag, tvärtom nästan haha. Så en bit på väg är jag. Har ju skrivit om mitt 6 månaders mål. Ska Fan fixa det!! :-)

Av Vicke Viran - 10 december 2010 14:04

Ännu en dag av sveda och värk. Har kors i taket sovit bra inatt. Bara vaknat en gång. Sov mig väl igenom det onda av ren utmattning och tidigare brist på sömn. Skönt var det iallafall att vakna utvilad. Får skjuts av min pappa till jour mottagningen ikväll. Han ska hämta sonen för att åka och köpa nya vinter skor som han verkligen behöver. Skulle själv behöva ett par men jag väntar nog till rean efter jul. Är ju inte utomhus så mycket nu ändå. Har gått runt i tights hela veckan. De jeans jag kan ha fortfarande får jag inte på mig heller nu, de är ju lite smala i modellen och de drar åt lite för mycket kring knäna. Ett par stora Goa mjukisar hade varit perfekt men allt ligger i tvätten och jag kan inte ta mig ner i tvättstugan nu. Fy vad hemskt det är att vara så beroende av andra. En vän till mig hade lite starkare värktabletter hemma som hon skulle leta fram till mig. Hoppas att hon hittar dem, hade ju varit guld värt, sånt får man ju inte utskrivet av läkare precis, inte för reumatism iallafall. Lovar att skriva ett lite roligare och uppiggande inlägg senare. Nu får det vara nog med klagande för idag. Folk tror väl man inte är annat än en gnällspik haha.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hur mycket är klockan?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards