vickeviran

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Vicke Viran - 14 december 2010 22:41

Nu är jag trött. Tror faktiskt att skulle somna om jag la mig nu. Ska väl strax krypa ner. Upp tidigt! Gå en sväng med hunden först. Sitter på Skype med hjärtat, tittar på tv tillsammans på var sitt håll via Cam haha. Låter verkligen helknäppt. Men det är mysigt att ha honom där. Han mår ju så mycket bättre nu tack och lov och allt ordnade sig med förlängd sjukskrivning så nu behöver han inte jobbar förrän efter jul ledigheten :-) Lite skönt för honom att slippa stressa tillbaka. Bältros kan man ju ha ont av länge. Förresten terapin igår var bra. Jätte trevliga människor jag mötte, kändes bra. Nu ska beslutet tas i kommitten sen får jag börja i januari :-)

Av Vicke Viran - 14 december 2010 16:54

Idag är det kallt. Öppnade fönstret för att släppa in lite luft men Jisses vad kallt det blev. Fick krypa ner under täcket och värma mig. Så skönt att inte ha så ont längre. Medicinen jag fick av väninnan verkar ha hjälpt riktigt bra. Det har vänt väldigt fort och det brukar det inte göra, brukar gå tillbaka successivt. Håller tummarna nu att det får vara bra ett tag :-) Har hunden hos mig nu så det blir en del promenader. Är ju fortfarande ganska Svullen så jag går inte så långt. Längtar till nästa vecka när jag ska beställa nya möbler. Ska bli helt underbart att få ordning här hemma, nytt och fint :-) Hittat en sån fin tapet, så jäkla dyr bara så jag får ta något billigare. Kanske kan man ta den längre fram, spara lite först. Så mycket annat som är viktigare. Då är det snart jul oxå, vad tiden går fort. Om en månad är det ett år sen vi åkte till usa, kan inte fatta det redan är ett år. Bästa resan jag någonsin gjort, och med hjärtat oxå :-) Längtar tillbaka ibland, gillade usa jätte mycket. Trevligt folk överallt förutom på flygplatserna, säkerhets personalen var nog de otrevligaste jag någonsin mött på. Sen var det väldigt mycket uteliggare överallt, det blev lite av en chock. Hade ju hört talas om det men förstod inte förrän jag kom dit jag verkligen fattade det. Tragiskt! De var himla trevliga iallafall :-)

Av Vicke Viran - 14 december 2010 16:04

Ett psyk och en kvarterkrogs alkis är tydligen jag det och hjärtat är den mest utvecklings störda människan han känner. Detta är ord från en människa som sitter djupt nere i sitt eget missbruk och är en väldigt hatisk människa mot allt och alla. Han är även så kallad "nära" vän till hjärtat. Hur kan man sitta och säga något sådant om en vän, ärligt talat? Är man ens en riktig vän då? Det anser inte jag. Och vad grundar han detta på, vad vet han egentligen? Inte ett skit! Han är så uppe i sig själv och sina egna problem att hade detta ens varit sant så hade han inte märkt det ändå. Han har även sagt om en annan vän till dem att de förlorade sin Lilla dotter pga deras synder. Fy fasen säger jag. Usch! Tycker det är sorgligt hur en människa kan bete sig alltså. Visst kan man slänga ur sig dumma saker ibland, det gör väl alla men det finns ju gränser. Man kan tycka och tänka mycket men vissa saker tycker jag att man kan hålla för sig själv. Jag bryr mig inte ärligt talat vad han tycker om mig, att han aldrig gillat mig har jag förstått för längesen och det rör mig inte ryggen. Jag har tyckt om honom en gång i tiden men inte längre. Kan inte tycka om människor som är så elaka. Tycker mest synd om hans vänner som går bakom ryggen och snackar sådan goja. Fast tänker man efter så kanske det är mest synd om honom för en människa som gör så kan inte må så bra. Tyvärr!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hur mycket är klockan?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards