vickeviran

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Torsdag och halka

Av Vicke Viran - 16 december 2010 17:24

Hade ett ärende upp till Kortedala idag. Hade bestämt mig för att promenera dit men det gick inte, alldeles för halt. Fattas ju bara att man ramlar och bryter benen nu när man för en gång skull mår ganska hyfsat i lederna efter förra skovet. Tog buss och spårvagn. Fick gjort det jag skulle och gick även in och pratade med körskolan om att jag börjar intensivköra i februari :-) Hem hade jag ingen lust att sätta mig på vagnen igen så jag gick faktiskt. Inte lätt kan jag säga. Nära att ramla flera gånger. Riktigt skönt ute annars. Man vill inte gå in. Tog en promenad med hunden som bara sprungit i trädgården på morgonen. Herregud säger jag bara. Vi har två ben att hålla reda på i halkan, han har fyra, var som Bambi på hal is. Han föll plankt fall flera gånger och jag var nära att stöpa efter. Han är ju ingen liten hund haha. Gick en ung kille i sjutton års åldern framför mig, två gånger landa han på hal rygg. Jag höll på att skratta ihjäl mig men försökte hålla det inom mig. Han skämdes nog som det var. Sen vill ju inte skratta och kanske själv ramla sen, då hade väl han skrattat igen haha. Sovit jätte dåligt i natt, var ändå ganska pigg i morse när jag gick upp. Mår relativt bra oxå. På måndag ska jag åka och lämna drogtest, det ingår i terapin. Känns riktigt bra, att få bevisa för vissa människor som anklagat mig för att gå på droger när jag inte gjort eller gör det. Ska trycka upp pappret under näsan på dem. Blir nog ganska pinsamt för dem när de inser de har fel. Jag erkänner mycket, sånt jag gjort men aldrig något jag inte gjort. Provet tas på levern och där syns mycket lång tid tillbaka så det är bevis nog. Tycker folk ska ta reda på fakta innan de snackar runt. Droger har aldrig varit min grej. Jag har testat som många andra men aldrig tyckt det varit något. Varför liksom, finner inget syfte i sådan skit. Det förstör bara, jag har sett alldeles för många falla ner i det träsket, varför skulle jag vilja dit? Jag har väl nog med problem runt mig som det är. Nä tack, människor som inte känner mig efter så många år att de vet vad jag går för är inga vänner. Så hejdå på er. Men bevisa skall jag göra, en gång för alla :-) Sonen har varit kass hela veckan. Lite feber och ont i halsen. Värk i ryggen och svullen fotled. Han har mest legat. Nu får han lite frisk luft när vi åker till hjärtat. Han är ju fortfarande dålig i sin Bältros och sällskaps sjuk. Vi kan lika gärna sitta där och hänga som hemma ikväll. Måste se klart Saw filmerna oxå ju så vi kan gå på den senaste som går på bio nu innan de slutar. Så det blir en liten myskväll i soffan med grabbarna. Bara Lillskiten som saknas :-(

 
 
Anna

Anna

16 december 2010 20:55

Här på Östgötaslätten var det halv storm och höga drivor med snö, men inte så halt!! Hundarna fick ju pulsa istället! =) Jag också... ;)

Stå på dej och skit i vad andra säger, säger jag som tar åt mej av allt... ;) Men jag kan ju heja på dej ändå!!! =)Kram!!

http://kavril.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicke Viran - 6 januari 2011 13:09

Oj oj oj vad snö det kommer. Tänk att Göteborg får uppleva det. Känns nästan konstigt. De sista åren har vi haft regält med snö :-) Jag älskar det! Har gått ner tre kilo bara de sista dagarna genom att pölsat runt i snön med hunden. Bra träning det d...

Av Vicke Viran - 3 januari 2011 22:00

Myskväll med Hjärtat ikväll blev det. Lite Tacos, glass och Cola    Storkillen ville åka till Mormor så vi fick lite ensamtid tillsammans, härligt! Det behövde vi      Har ju bara bloggat via mobilen innan och där finns inte alla funktioner som d...

Av Vicke Viran - 3 januari 2011 14:06

Nu måste jag skärpa till mig. Har ju inte skrivit på länge nu. Ren lathet och kanske lite brist på behov. Så ska det ju inte vara ju. Vill ju hålla igång bloggen och mitt skrivande oavsett hur situation och liv ser ut. Mycket har hänt och jag vet int...

Av Vicke Viran - 27 december 2010 04:55

Varit lite tyst från mig några dagar nu. Haft det jätte bra. Jag är lycklig och. "vi" är ett par igen. Känns underbart. Har mycket att berätta och ska försöka skriva ikapp imorgon. Hoppas alla haft en bra jul. Vi hörs snart :-) ...

Av Vicke Viran - 23 december 2010 12:44

Då ska man in igen. Var riktigt trevligt igår men hittade inte mycket tyvärr. Hoppas på bättre tur idag. God jul på er! Kram...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hur mycket är klockan?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards