vickeviran

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

idag

Av Vicke Viran - 2 december 2010 17:33

Mötet på skolan idag gick riktigt bra. De förstår sonen, att han inte mår bra. Att hans frånvaro beror på att tappat motivationen pga sin sjukdom. De ska försöka hjälpa så gott det går. Har själv några viktiga samtal angående det som jag fick i läxa att ringa så det ska jag göra till morran. Känns som ett steg framåt och faktiskt en viss lättnad i allt elände som pågår nu. Fick även äntligen samtal från mottagningen jag kontaktat angående mig själv och mitt problem. Det ser ljust ut och även där en lättnad. Så mycket som tyngt mig länge och som jag försökt söka hjälp för innan men inte fått någon riktig respons för. Nu denna gången kanske det går vägen. Eller rättare sagt, det SKA gå vägen. Finns inget annat alternativ. Jag vill inte leva med ångest resten av mitt liv. Får jag bara bukt på det så löser sig nog mycket annat i ens liv oxå. Gäller att hitta rätt väg bara. Inte bara för min skull utan även för mina nära och kära. Jag har fått klara mig mycket själv genom livet, ibland för att jag valt det själv men oxå ibland för att det inte funnits något annat alternativ. Människor runt mig har iallafall funnits i viss utsträckning. Det är bara så att ibland känner man sig så ensam. Som om man är den ensammaste människan på jorden. Hur många gånger har man inte valt att sitta i sin ensamhet och bara gråtit istället för att ringa någon, för många gånger. Är dock väldigt glad för de nära jag har, de betyder så mycket. Nu gäller det att kämpa, ta nya tag! Nu har jag min chans men det kommer inte bli helt lätt i perioder.

 
 
sus

sus

2 december 2010 19:03

Bra där :) Det går att bli ångest fri,om inte annat så går de att hitta sätt så den går att hantera. Bra inställning du har :) Ha en fin kväll

http://dusisus.bloggplatsen.se

Vicke Viran

2 december 2010 20:01

Tack så mycket! Ja man måste kämpa på annars har man inte mycket att leva för. Kram.

 
Tomo

Tomo

2 december 2010 21:12

Måste bara säga att jag känner igen mig totalt i det du skriver...
Har också varit på botten allt för länge, aldrig pratat med någon om det som du säger.
Kämpa på!

http://tomohomo.blogg.se

Vicke Viran

2 december 2010 21:56

Tack! Då är det ju jätte bra att skriva av sig i en blogg och kanske få lite kontakt med likasinnade. Jag skall kika in hos dig :-) Länkar gärna till dig med. Kämpa på, du är inte ensam. Kram.

 
Anna

Anna

2 december 2010 22:53

Heja på och stå på dej! Jag har läst lite i din blogg och känner igen mej i mycket. Jag har själv en kronisk sjukdom och försöker leva med allt vad det innebär. Håller på dej och skickar en cyberkram om du vill ta emot den. :) //Anna

http://kavril.bloggplatsen.se

Vicke Viran

2 december 2010 23:43

Klart att jag tar emot kramen, tack :-) Skall gå in och läsa hos dig med. Massa styrkekramar tillbaka

 
Ingen bild

Carolinelensen.bloggplatsen.se

2 december 2010 23:41

Kämpa på :) efter mörker kommer solsken. Det är inte alltid lätt men bra att du gör de :)

Vicke Viran

2 december 2010 23:44

Tack så hjärtans, vad glad jag blir :-) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vicke Viran - 6 januari 2011 13:09

Oj oj oj vad snö det kommer. Tänk att Göteborg får uppleva det. Känns nästan konstigt. De sista åren har vi haft regält med snö :-) Jag älskar det! Har gått ner tre kilo bara de sista dagarna genom att pölsat runt i snön med hunden. Bra träning det d...

Av Vicke Viran - 3 januari 2011 22:00

Myskväll med Hjärtat ikväll blev det. Lite Tacos, glass och Cola    Storkillen ville åka till Mormor så vi fick lite ensamtid tillsammans, härligt! Det behövde vi      Har ju bara bloggat via mobilen innan och där finns inte alla funktioner som d...

Av Vicke Viran - 3 januari 2011 14:06

Nu måste jag skärpa till mig. Har ju inte skrivit på länge nu. Ren lathet och kanske lite brist på behov. Så ska det ju inte vara ju. Vill ju hålla igång bloggen och mitt skrivande oavsett hur situation och liv ser ut. Mycket har hänt och jag vet int...

Av Vicke Viran - 27 december 2010 04:55

Varit lite tyst från mig några dagar nu. Haft det jätte bra. Jag är lycklig och. "vi" är ett par igen. Känns underbart. Har mycket att berätta och ska försöka skriva ikapp imorgon. Hoppas alla haft en bra jul. Vi hörs snart :-) ...

Av Vicke Viran - 23 december 2010 12:44

Då ska man in igen. Var riktigt trevligt igår men hittade inte mycket tyvärr. Hoppas på bättre tur idag. God jul på er! Kram...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hur mycket är klockan?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards