vickeviran

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Vicke Viran - 28 november 2010 16:36

Efter helgens händelse där tre av våra ungdomar i utby blivit rånade under pistolhot på sina mobiler så känner jag ännu mer att nu måste vi göra något. Vi kan inte bara sitta hemma på våra arslen och tro att allt löser sig av sig själv. Vi vuxna måste börja engagera oss och visa att vi finns där för barnen. Att vi värnar om vårt älskade utby. Jag blir så arg när jag tänker på det för så många föräldrar som jag pratat med om detta och inte fått någon respons alls. De vill inte se vad som håller på att hända eller så blundar de, tycker inte att det rör dem. Men detta är verkligen något som angår oss alla. Visst, föräldrar vandring tex löser inte alla problem, det kommer ändå hända saker men det finns en stor möjlighet att minska det och förebygga. Gå ut en lördag kväll här i utby, promenera en timme, hur många möter ni? Knappt några! Det är helt dött. De som är ute är våra ungdomar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hur mycket är klockan?

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards